شما اینجا هستید
خانه > برند > اعتماد به برند > ابعاد اعتماد به برند

ابعاد اعتماد به برند

اعتماد به برند ارائه یک احساس بر اساس تاثیری است که پیامد وابستگی به برند است.

اعتماد به عنوان یک عامل کلیدی موفقیت در تلاش های بازاریابی رابطه ای مفهوم سازی شده است و به عنوان یک جنبه از کیفیت ارتباطی، تعیین کننده ی ادراک از کیفیت خدمات، ارتباط بین بخش ها و میزان همکاری در نظرگرفته شده است.

ریست معتقد است اعتماد به برند دارای دو بعد شناختی و کنشی است. از دیدگاهی دیگر، اعتماد به برند دارای دو بعد است. یک بعد آن قابلیت اطمینان است که شایستگی محور و دارای ماهیتی فنی است و شامل توانایی و تمایل برای عمل به وعده ها و برآوردن نیازهای مصرف کننده است. بعد دوم شامل نسبت دادن نیات خوب به برند در رابطه با منافع و رفاه مصرف کنندگان است. مثلا در هنگامی که مشکلات غیر منتظره ای در مورد محصول پدید آید برندی قابل اعتماد است که به وعده هایش در مورد محصول توسعه آن تولید فروش خدمات و تبلیغات حتی در زمان های بحرانی عمل کند اعتماد برای ایجاد روابط مصرف کننده برند ضروری است و به طور مثبتی با وفاداری برند در ارتباط است مصرف‌کنندگان اعتماد به برند را بر اساس باورهای مثبت خود در رابطه با انتظاراتشان از رفتار سازمان عملکرد محصول و برند گسترش می دهند.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top