شما اینجا هستید
خانه > برند > دیدگاه های تعیین هویت برند

دیدگاه های تعیین هویت برند

اعتقاد کستلیک، در زمینه شیوه تعیین هویت برند دو دیدگاه وجود دارد که عبارتند از:
۱- دیدگاه مبتنی بر منابع در تعیین هویت برند؛ بر اساس این دیدگاه، به منظور تعیین هویت برند، شرکت ها باید مشخص کنند که برای انجام چه کاری داوطلب هستند. هویت شرکت باید درست، صادقانه و واقعی باشد. بنابراین همواره باید بر مبنای شایستگی های اصل شرکت باشد. بر طبق این دیدگاه هویت برند از منابع و مهارت های مدیران شرکت نشأت می گیرد. به اعتقاد طرفداران دیدگاه مبتنی بر منابع در تعیین هویت برند، توجه زیادی به خواسته‌های مشتریان و بازارگرایی زیاد می تواند زیان بار باشد؛ چرا که ممکن است مشتریان،کالا یا خدمتی را تقاضا کنند که با کسب و کار اصلی شرکت تناسبی نداشته باشد و نیز ممکن است مزایایی را طلب نمایند که با هویت برند شرکت ناسازگار باشد.
۲- دیدگاه بازاریابی در تعیین هویت برند: امروز دیدگاه بازاریابی متمرکز بر مشتری است. پیام دیدگاه بازاریابی در تعیین هویت برند آن است که:
– شرکت ها باید درک بهتری از تأثیر برند خود در ذهن مشتری داشته باشند.
– شرکت‌ها باید تصمیم بگیرند که در هنگام رویارویی با تغییر در نیازهای مصرف کنندگان، آیا باید استراتژی های برند خود را تغییر دهند و چگونه باید استراتژی برند را تغییر دهند.
– آیا این تغییر در تصمیمات استراتژیک و تغییر در استراتژی برند شرکت، با هویت برند و منافع اصلی و زیربنایی شرکت سازگار است؟ توجه نامحدود به نیازهای مشتریان، ممکن است در بلند مدت موجب پراکنده شدن تصویر برند شرکت و مشکل در ایجاد رابطه با مشتریان باشد.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top