شما اینجا هستید
خانه > برند > ابعاد شخصیت برند از دید صاحبنظران

ابعاد شخصیت برند از دید صاحبنظران

شخصیت برند را می توان با استفاده از ابعاد؛ عاطفی(احساسات)، شناختی (افکار) و کرداری(اعمال)، توصیف کرد.
آکر، از مشهورترین محققانی که در حوزه شخصیت برند فعالیت کرده اند، او شخصیت برند را مجموعه ای از ویژگی های انسانی مرتبط با نام برند تعریف می‌کند و در سال ۱۹۹۷ مقیاس سنجش شخصیت برند را در ۵ بعد معرفی می‌کند. این ابعاد عبارتند از:
– صداقت؛ (بیانگر سلامت درستی یک برندمی باشد.)
– شور و هیجان؛ (مواردی نظیر روحیه جسارت یک برند را در برمی‌گیرد.)
-کمال؛ (سطح بالایی دارند و ویژگی‌هایی همچون باشکوه بودن یک برند را شامل می شود.)
– شایستگی؛ (قابلیت اطمینان و موفقیت یک برند را در نظر می‌گیرد.)
-استحکام؛ ( بیانگر مستحکم و قوی بودن یک برند است.)
– شخصیت برند از دیدگاه خانم جونز و همکاران، شامل پنج بعد به این قرار است:
۱.مسئولیت پذیری(واقع بینی، ثابت قدم بودن، مسئول بودن)؛
۲.فعالیت(فعال، پویا، خلاق)؛
۳.جسارت(جسور، شجاع)؛
۴.سادگی(معمولی یا ساده)؛
۵.عاطفی بودن(رمانتیک، احساسی).
– مک کرایی و همکارانش ویژگی های شخصیتی افراد را به پنج دسته تقسیم می‌کنند:
برونگرای، سازگاری، با وجدان بودن، روان رنجوری ، سادگی

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top