شما اینجا هستید
خانه > برند > ایجاد شخصیت برند

ایجاد شخصیت برند

هدف از شخصیت برند توصیف آمیخته‌ای از حقیقت ادراکی از یک مصرف کننده است. در واقع این مفهوم باید احساس مصرف کننده در مورد برند را منعکس کند، نه اینکه تنها به این موضوع بپردازد که شرکت دوست دارد مصرف‌کننده چگونه احساس کند. یک راه آسان شخصیت دادن به برند آن است که برای آن یک سخنگو، یک ستاره یا یک حیوان فراهم کنیم.
ایجاد شخصیت برند شامل مراحل زیر است؛ تعیین هویت شخصیت، حصول اطمینان از جذابیت آن، گروه‌های هدف را شناسایی کنید، شخصیت برند و مصرف کننده را هم نوا و همسو در یک بستر ارتباطی ایجاد کنید. حساسیت، عمومیت کاربرد.  شخصیت برند و مصرف کننده را هم راستا و هماهنگ کنید. بستر ارتباطی را ایجاد نمائید.

در بعضی از برندها، شخصیت برند میان مسائل احساسی و مزایای شخصی برند ارتباط یاد کرده مبنایی برای ارتباطات و تفاوت های برند ایجاد می کند.

این مسئله در جایی مطرح می‌شود که برند تفاوت های فیزیکی اندکی با یکدیگر دارند. معیارها و مقیاس هایی که جهت ارزیابی شخصیت برند می توان مطرح کرد عبارتند از:
-این برند دارای شخصیت است
– این برند جذاب است
– تصویر شفاف و مشخصی از افرادی که از این برند استفاده می‌کنند وجود دارد.
مورد اخیر بیانگر تصور مشتری نسبت به برند است که محرک شخصیت برند است. در نظر گرفتن شخصیت برای بعضی از برندها ممکن است موجب انحراف شود. این امر به ویژه در مورد برندهایی که به منافع کارکردی و ارزش توجه می‌کنند مطرح است. به همین اساس این معیار و سایر شاخص هایی که با برند مرتبط نیستند باید حذف شوند. نکته مهم دیگر این است که شخصیت برند بسیار باثبات است و تغییرات بازار را منعکس نمی کند. در نتیجه زمانی که شخصیت برند و مشتری همخوانی داشته باشد، میتوان انتظار داشت که مصرف کنندگان در رفتار خرید خود حالت پایداری داشته باشند.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top