شما اینجا هستید

پشیمانی

رضایت مشتری عامل اصلی در دنیای رقابتی امروزاست. نتیجه ی نارضایتی پس از خرید، پشیمانی است. با بررسی ادبیات گذشته، دریافتیم که تحقیقات کمی درباره ی رفتار خرید و پس از خرید مصرف کنندگان (یعنی پشیمانی از آنچه آنها خریداری کرده اند)وجود دارد.

واژه ی پشیمانی، نوعی واکنش منفی انفعالی در مقابل نعمت یا امتیاز گذشته و از دست رفته است. پشیمانی حالتی منفی است و زمانی اتفاق می افتد که گزینه ی انتخاب شده توسط شخص، بهترین گزینه ی ممکن نباشد و امکان تغییر تصمیم نیز وجود نداشته باشد. لاندمن طی مطالعات خویش روی این پدیده در سال ۱۹۹۳ اشاره می کند که پشیمانی نوعی غم است که فرد آن را زمانی که احساس از دست دادن فایده و امتیازی را داشته باشد، تجربه می کند. پشیمانی یعنی ندامت و اندوه شدید بر آنچه از دست رفته باشد وامکان بازگشت آن نباشد.پشیمانی بخشی از فرایند مصرف است که می تواند به عنوان یک احساس در روند تعامل تولیدکننده و مصرف کننده و پس از آن مورد بحث قرار گیرد. می توان گفت پشیمانی نقطه ی بحرانی در ارتباطات طولانی مدت با مصرف کننده است. برای ایجاد مشتریان وفادار باید پشیمانی تحت کنترل قرار گیرد. مطالعات قبلی نشان می دهد که پشیمانی یک عامل مؤثر مستقیم در رضایت و قصد خرید مجدد است. بر این اساس احساس پشیمانی فرد، بر میزان رضایت و برگشت محصول تأثیر می گذارد. پشیمانی می تواند نتیجه ی نارضایتی از گزینه های انتخاب شده باشد.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top