شما اینجا هستید
خانه > مدیریت بازار > بازاریابی >  وفاداری به برند سبز

 وفاداری به برند سبز

تلاش­های بازاریابی و تأثیرات محیطی همانطور که می­تواند به­طور بالقوه  سبب تغییر در رفتار مشتری شود، نتیجه فعالیت­های بازاریابی راهبردی و مطلوب وفاداری مشتریان به علایم تجاری است.

وفاداری مفهومی پیچیده است. وفاداری برند به تعهد قوی مصرف‌کننده برای خرید مجدد محصولات یا خدمات ترجیحی آن‌ها اشاره دارد. وفاداری برند منجر به پیامدهای مثبت برند شامل ارتباط کلامی مثبت، پذیرش قیمت و افزایش احتمال خرید مجدد می‌شود. وفاداری برند به خصوص در بازار که رقابت بین چندین برند بسیار شدید است، مهم می باشد. در زمینه بازاریابی سبز، به منظور دستیابی به مزیت رقابتی، شرکت‌های بسیاری، تلاش‌های زیادی را برای ارضای خواسته‌های زیست‌محیطی مصرف کنندگان از طریق اتخاذ راهبردهای بازاریابی سبز انجام می‌دهند.

هوآکس (۱۹۹۳)، همچنین بیان می‌کنند که موقعیت سبز، دانش سبز مصرف‌کننده را افزایش می‌دهد که به نوبه خود بر قصد خرید سبز تاثیر می‌گذارد. کلر (۱۹۹۸) اظهار می­دارد که وفاداری به علایم تجاری در گذشته بر اساس تکرار خرید ساده اغلب اندازه­گیری می شده است، در حالی که به این موضوع امروزه دست یافته­اند که وفاداری مشتری چیزهایی فراتر از یک رفتار ساده خرید است.

وفاداری ایجاد تعهد عمیق به خرید مجدد یا حمایت مجدد از یک محصول یا خدمت به طور مستمر در آینده و تکرار خرید منظم برند برخلاف تأثیر موقعیتی و تلاش­های بازاریابی موجود که امکان دارد سبب تغییر رفتار شود، می باشد. وفاداری به یک برند هدف نهایی و غایی شرکتی است که دارای محصولی با علامت تجاری ویژه است و برای رقابت و سودآوری سازمان­ها امری حیاتی به شمار می­ آید. آکر (۱۹۹۷) بیان می­کند که وفاداری به برند منجر به مزایای رقابتی خاصی همچون کاهش هزینه­های بازاریابی و هزینه جذب مشتریان علیرغم استراتژی­های رقابتی رقبا می­گردد. البته پر واضح است که وفاداری یکی از طرقی است که مشتریان رضایت خود را از عملکرد کالا یا خدمت دریافتی ابرازمی­ کنند. وفاداران به برند؛ نسبت به برند متعهد هستند، به دادن پول بیشتر برای برند موردنظر نسبت به دیگر برندها تمایل دارند، برند موردنظر را به دیگران توصیه می ­کنند.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top