شما اینجا هستید
خانه > برند > هویت پذیری برند توسط مشتری

هویت پذیری برند توسط مشتری

استاکبرگر و همکاران هویت پذیری مشتری از برند را درک مشتری از یکی شدن با برند تعریف کرده اند.

آنان معتقدند که این مفهوم از هویت اجتماعی و سازمان نشات گرفته است، لذا آن را با مفهموم خود ارتباطی با برند مربوط می دانند. خود ارتباطی با برند معیاری است که شدت ارتباط بین برند و هویت شخصی فرد را نشان می دهد تا وی بتواند از طریق برند شخصیت خویش را شکل دهد یا با دیگران ارتباط برقرار کند. همچنین به خود طبقه بندی افراد در گروه های اجتماعی اشاره دارد که پیوندی شناختی بین فرد و آن طبقه ی اجتماعی ایجاد می کند که فرد عضو آن است.

مشتری خود را بر اساس برندی خاص طبقه بندی می کند و خود را به عنوان نمونه ای از آن طبقه بر چسب گذاری می کند. افراد بر اساس هویت اجتماعی خود دست به انتخاب برندها می زنند و برندی را بر می گزینند که منعکس کننده ی هویتشان باشد.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top