شما اینجا هستید
خانه > مدیریت بازار > بازاریابی > نتایج خریدوسواسی

نتایج خریدوسواسی

خرید وسواسی بدون توجه به عواقب آن رخ می دهد که پیامدهای روانی – منفی به دنبال دارد و باعث درگیری های درونی مانند احساس گناه و پشیمانی می شود. خریدوسواسی پیامدهای کوتاه مدت وبلند مدتی را به دنبال دارد:

  • نتایج کوتاه مدت:

در کوتاه مدت، خرید برای خریداران وسواسی احساس رهایی از استرس، افزایش حالتهای تاثیر گذار مثبت، افزایش اعتماد به نفس، احساس رضایت ازخود، رهایی از احساس تنهایی و دیگر احساسات منفی را به ارمغان می آورد. این احساسات مثبت انگیزه ی بیشتری را برای تکرار خرید به منظور تقویت آن احساسات رضایت بخش در فرد به وجود می آورد. به خصوص زمانی که احساسات منفی دوباره در فرد ایجاد می شود.

  • نتایج بلند مدت:

تاثیرات بلند مدت خرید وسواسی دردناک است و تاثیرات منفی و ناخوشایندی بر افراد می گذارد، این تأثیرات شامل: پریشانی (ناراحتی)فرد، افزایش بدهی و اختلافات در زوجین و اعضای خانواده می باشد. چنین رفتاری، خریداقلام غیر ضروری را به دنبال دارد که موجب ناراحتی و تشویش روحی، تحول در روابط خانوادگی و اجتماعی، مشکلات شغلی و مالی و حقوقی برای خریدار می شود. تحقیقات ویلیامز(۲۰۱۲) نشان داد خرید وسواسی بر وظایف کاری، کیفیت عمومی زندگی و سلامت روانی تأثیر برجسته ای دارد.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top