شما اینجا هستید

محصول سبز

اصطلاح سبز هنگامی به یک محصول اطلاق می­شود که عملکرد زیست محیطی و اجتماعی آن در تولید، استفاده و دفع در مقایسه با سایر کالاهای رقیب به طرز قابل توجهی بهبود یافته باشد. به عبارتی محصول سبز محصولی است که به  محیط زیست زیان نرسانده و همچنین حاوی عناصری است که به طور بالقوه برای محیط زیست مضر نیستند.

طبق تعریفی دیگر محصول سبز، محصولی است که دارای چنین معیارهایی باشد: به گونه­ای طراحی شده که قابلیت استفاده، مونتاژ و تولید مجدد را داشته باشد و همچنین در تولید آن از موادی استفاده شده که بتوان آن را مورد بازیافت قرار داد. از لحاظ مصرف انرژی کارایی داشته و آلودگی محیطی کمتری را نسبت به کالاهای دیگر ایجاد نماید؛  و در بیانی کلی میتوان آن را محصولی تعریف نمود که زیان­های زیست محیطی کمتری ایجاد نماید.

محصول سبز مهمترین عنصر موجود در آمیخته بازاریابی می­باشد. هدف­های اکولوژیکی در طراحی محصولات به کاهش آلودگی منجر می­شود. محصول سبز به حفظ محیط طبیعی و کاهش یا حذف استفاده از مواد آلوده کننده و ضایعات کمک می­کند.

عموماً ویژگی­های سبز و پایدار محصولات و خدمات را چنین می­توان برشمرد: برای ارضای نیازهای واقعی بشر طراحی شده باشد. برای سلامت بشر ضرر نداشته باشد. در تمام دوره عمر خود سبز باشد.

معیارهای سنجش یک محصول سبز

  • حاوی عناصری است که برای محیط زیست مضر نیست.

  • از نظر مصرف انرژی کارائی داشته باشد.

  • از موادی ساخته شده باشد که قابلیت بازیافت را برای محصول فراهم نماید.

  • فرایند تولید آن محیط زیست دوستانه باشد.

  • آلودگی محیطی کمتری ایجاد نماید.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top