شما اینجا هستید
خانه > برند > عوامل موثر بر وفاداری

عوامل موثر بر وفاداری

– عوامل موثر بروفاداری مشتری را می توان به صورت زیر برشمرد:
رضایت: درجه ای از عملکرد است که انتظارات مشتری را برآورده می کند.
ارزش: ارزش درک شده توسط مشتری، رضایت مشتری را تقویت می کند به ویژه وقتی که ارزش سازگار با انتظار انتظارات مشتری و بر اساس درک قبلی از مشتری است.
مقاومت در برابرتغییر: مقاومت در وضعیت واقعی یافت نمی شود بلکه در واقعیت های ساخته شده ی افراد ایجاد می شود، از آنجایی که واقعیت های ساخته شده نه تنها در نتایج بلکه در گفتگو در مورد آنها نیز متفاوتند بنابراین شرکا نیز واقعیت های متفاوت ساخته شده، ادراک متفاوتی از خود بروز داده، در نتیجه آن ها عکس العمل های متفاوتی نیز نسبت به تغییر ارائه می دهند که متناسب با واقعیتی است که برای خود و در دنیا و زندگی خود ساخته اند. مقاومت در برابر تغییر به عنوان کلید وفاداری در نظر گرفته می شود.
احساسات (تاثیر پذیری): نشان دهنده عاملی است که در مدل‌های بازاریابی به عنوان چتری برای مجموعه‌ای از فرایندهای مشخص شامل احساسات، روحیات و احتمالا نگرش‌ها عمل می کند.
-در یک تقسیم بندی می توان عوامل موثر بر وفاداری مشتریان شرکت را به صورت زیر دسته بندی کرد:
۱. عوامل مربوط به شناسایی شایستگی کارکنان: شامل تمام جنبه های شخصیتی، رفتاری و ظاهری ارائه دهندگان خدمات در یک شرکت است. این عوامل تمام ویژگی های کارکنان ارائه دهنده خدمت را که ممکن است بر رضایت و وفاداری مشتری تاثیر بگذارد در بر می‌گیرد، (مثل نوعی پوشش کارکنان، رابطه صمیمانه و یا رسمی کارکنان با مشتریان، علاقه‌مندی به پاسخگویی با مشتریان و غیره)
۲. عوامل مربوط به خدمات: به معنای نوع و ویژگی های خدمات است. وقتی یک مشتری به یک سازمان مراجعه می‌کند دلیل وی گرفتن خدماتی است که آن سازمان ارائه می‌دهد و آن را از دیگر سازمان‌ها متمایز می‌سازد، (مثل تنوع خدمات، ارائه خدمات غیرحضوری، ثبات در ارائه خدمات و غیره)
۳. عوامل محیط فیزیکی: عبارت است از جنبه ظاهری و فیزیکی در ارائه خدمات، (مانند نمای درونی و بیرونی شرکت، ساعتها و روزهای کاری شرکت و غیره).

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top