شما اینجا هستید
خانه > برند > آگاهی از برند > سطوح آگاهی از برند

سطوح آگاهی از برند

آگاهی دارای سطوحی است که عبارت است از؛
شناخت( آیا تا به حال برند تعاونی تاکسیرانی را شنیده اید؟)
یادآوری(در صنعت حمل و نقل درون شهری مشهد چه برندهایی را به خاطر دارید ؟)
گزینه نخست( اولین برند ای که در صنعت حمل و نقل درون شهری مشهد به خاطر می‌آورید چیست؟)
سلطه برند(تنها برندی که در صنعت حمل و نقل درون شهری مشهد به خاطر می آید؟)
آگاهی از برند(تعاونی تاکسیرانی به چه امری می‌پردازد مشخص است؟)
نظر مربوط به برند (نسبت به برند تعاونی تاکسیرانی چه نظری وجود دارد؟)
برای برندهای جدید، شناخت بسیار مهم است. در برندهای معروف یادآوری و گزینه نخست بودن مفید است. برای بررسی “یادآوری” برند نمی توان از سوالات مربوط به یادآوری استفاده کرد بلکه باید از آگاهی از برند و اظهار نظر مربوط به برند استفاده نمود. با توجه به اینکه سطح آگاهی مطلوب هر برند و گروه‌های آن متفاوت است، مقایسه بسیار مشکل است. اگر معیارهای آگاهی تنها بر نام برند تمرکز کنند، تصور ناقصی از آن به دست خواهدآمد. در بسیاری از موارد تفکیک میان آگاهی و جنبه بصری و نمادین برند وجود ندارد. ارزیابی از آگاهی به این صورت است که یک سوال بی جهت در یک صنعت پرسیده شود و بررسی شود که آیا برند مورد نظر یادآوری می شود؟ روش دیگر این است که تصاویر مربوط به برندهای مختلف ارائه شده و از مخاطب پرسیده می شود که کدامیک را می شناسد؟

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top