شما اینجا هستید
خانه > برند > وفاداری > تعریف وفاداری

تعریف وفاداری

برند قوی، وفاداری مشتریان را برای شرکت ها به همراه می آورد. مقوله وفاداری و مطالعه ی وفاداری به نام نشان برند یا (مارک) و وفاداری مشتریان توسط افراد زیادی بسط و گسترش داده شده است. وفاداری، ذهنیت مثبتی را در اذهان شنونده ایجاد می کند. وفاداری مشتریان از جمله مباحثی است که از اهمیت بالایی نزد مدیران برخوردار است و نشان‌دهنده موفقیت صنایع خدماتی است. و از مهمترین  عوامل در عملیات کسب و کار شناخته می شود و ذهنیت مثبتی را در اذهان مشتریان ایجاد می کند. دستیابی به درجه بالایی از وفاداری، یکی از مهمترین هدف ها در فرآیند بازاریابی است.

الیور در سال ۱۹۹۹، وفاداری به برند را یک تعهد تعریف می‌کند که موجب خرید همان برند و نادیده گرفتن تلاش‌های بازاریابی برندهای دیگر است. مشتریانی که به برند وفاداری قوی دارند، به قیمت حساس نیستند و حتی حاضرند تا مبلغ بیشتری را برای کسب آن برند پرداخت کنند؛ این برای توسعه مزیت رقابتی کسب و کار و حفظ مشتریان فعلی، در بازار رقابتی موثر است. بر اساس تعریف انجمن بازاریابی آمریکا، وفاداری به برند عبارت است از؛ مزیتی که در آن یک مشتری به جای خریدن یک محصول از چندین عرضه کننده، آن را به طور مکرر از یک عرضه کننده خریداری می نماید.

 

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top