شما اینجا هستید
خانه > برند > تعریف تداعی برند

تعریف تداعی برند

تداعی برند، احساسات منفی و مثبت پایدار و کلی در مورد افراد، اشیا یا موضوعی است که توانایی جهت‌دهی به رفتار را دارد، یا دانشی که مصرف‌کنندگان درباره ی برند دارند؛ خواه آن را بخرند یا نخرند.

در واقع، اساس و جوهره برند سازی آن است که شرکت ها تلاش می کنند که برند هایی با تداعی های قوی و قدرتمند، مطلوب و منحصر به فرد بیافرینند. تداعی برند، گره های اطلاعاتی متصل شده به برند در ذهن که برند را برای مصرف کننده معنی دار می سازد و حقیقتی که در رابطه با برند در ذهن مصرف کننده شکل گرفته را ارائه می دهد.

تداعی های برند می‌تواند در دسته‌های زیر جای گیرد؛ خصوصیات محصول مورد استفاده و کاربرد، کلاس محصول(طبقه محصول)، سبک زندگی و احساسات، شخصیت، نماد، منافع مشتری، کاربران، رقبا، کشورها. این عوامل نقش مهمی در ارزیابی محصول یا خدمت و انتخاب مشتری دارد، زیرا به مشتری برای توسعه مجموعه ای از تصویرهای ذهنی که در مورد یک برند به طور مثبت یا منفی ایجاد شده است، کمک می نماید.

همخوانی و تداعی برند ممکن است به صورت همه فرم ها و ویژگی های مرتبط به یک کالا و یا جنبه های مستقل از خود کالا مشاهده شود. هم خوانی برند تفکرات و ایده هایی است که توسط افراد در ذهنشان شکل می گیرد و با یک محصول یا خدمت خاص مرتبط می شود. تداعی برند معمولا نمایانگر منابع اصلی ارزش برندند، زیرا وسیله ای برای جلب احساس رضایت مشتریان از برند محسوب می شوند.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top