شما اینجا هستید
خانه > برند > اعتماد به برند > تعریف اعتماد به برند

تعریف اعتماد به برند

تعهد به نام و نشان تجاری نشان دهنده درجه ای است که یک برند به صورت پایدار و محکم به عنوان تنها انتخاب قابل قبول در محصول کلاس خود را مستحکم تر می کند. این به قصد تداوم یک رابطه رضایت بخش به مدت طولانی در خلال فداکاری های کوتاه مدت می باشد. تعهد ریشه اش در شناسایی ارزش های مشترک، وابستگی، و اعتماد می باشد.

شایستگی، نوع دوستی و صداقت از شرایط لازم برای ایجاد اعتماد ذکر شده است. اعتماد به وسیله قابلیت اطمینان و صداقت یک طرف به طرف دیگر ایجاد می‌شود.

فوکویاما در سال ۱۹۹۵ اعتماد را انتظار وجود رفتارهای با قاعده، درست و همیاری دهنده، در یک جامعه که بر پایه معیارهای مشترک بخشی از اعضای آن جامعه، شکل میگیرد، تعریف میکند. فوکویاما معتقداست که تحولات فن آورانه همواره نقش اعتماد را در درک رفتارهای تجاری مانند بازاریابی برجسته تر خواهد کرد؛ بر اساس تعریفی دقیق تر اعتماد به برند یعنی تمایل مشتری به اطمینان کردن به توانایی و قابلیت های برند در انجام وظایف تعیین شده است.

تعهد نسبت به برند: “قصد ضمنی و یا صریح و روشن به حفظ رابطه با دوام با برند” می باشد. این یک “وابستگی عاطفی و روانی به یک برند در یک طبقه محصول” می باشد. در نوشته های پژوهشگران، تکرارتعاملات و روابط بلند مدت، عوامل کلیدی در ایجاد اعتماد به برند معرفی شده اند.

اعتماد به وسیله رویارویی با تبلیغات، تبلیغات دهان به دهان، مصرف و رضایت برند مورد تأثیر قرار می گیرد.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top