شما اینجا هستید
خانه > مدیریت بازار > بازاریابی > تصویر برند سبز

تصویر برند سبز

 از دیدگاه افراد جامعه تصویر برند؛ مزیت رقابتی استواری را برای شرکت ایجاد کرده وسبب می­گردد در بین مصرف کنندگان جایگاه ویژه و محکم تری داشته باشد. با توجه به اینکه محصولات سبز وارگانیک داخلی و برند بودن کالا وکیفیت محصول سبب می­گردد که افراد برای انتخاب محصولی اصلی وارگانیک دچار دوگانگی انتخاب شوند، و همچنین تولیدات باکیفیت تر؛ بازار،رقابت را برای تولید کنندگان داخلی سخت ­تر کرده است.

نقش تصور ذهنی از برند هم برای مشتریان باتجربه و هم بی تجربه دارای اهمیت خاصی است، چرا که آنها سعی می کنند تصویر ذهنی خودشان را با خرید خدمتی که اعتقاد دارند با تصویر آنها همسانی زیادی دارد، تقویت کنند و این آنها را قادر می سازد تا بین تصویر خود از خدمت و خدمت ارتباط برقرار کرده و فرآیند خرید خدمت ساده تر امکان پذیر گردد.

تصویر برند، تصویری است که مردم درباره شرکت یا محصولات تولیدی آن دارند. شرکت با طراحی و ترسیم یک هویت یا جایگاه، تصویر ذهنی مردم را شکل میدهد، البته عوامل دیگری نیز وجود دارد که در تعیین تصور ذهنی حاصله هر شرکت دخالت دارد.

تصویر برند پدیده ساده ادراک است که تحت تأثیر فعالیت­های شرکت قرار می­گیرد. کلر، تصویر برند را ادراک مصرف کننده در مورد برند می­داند که توسط تداعیات برند موجود در حافظه، بازتاب می­یابد تصویر برند ادراک مشتری از کیفیتی است که با نام برند در هم آمیخته است. تصویر برند، تصویر ذهنی مصرف کننده از تمام مجموعه برند است که توسط شرکت ایجاد شده است. مشتری، تصویری را از ترکیب تمام علائم ارسالی توسط برند شامل نام، علائم ظاهری، محصولات، تبلیغات، پیام­ها و اطلاعیه­های رسمی و غیره، در ذهن خود شکل می­دهد. ایشاک در بررسی­های خود اثر مثبت تصویر برند بر وفاداری مشتری را تایید نمود.

کرتو و برودی نیز در سال ۲۰۰۷ مدلی را برای وفاداری مشتری ارائه نمودند که در آن مدل یکی از متغیرهای اثرگذار بر وفاداری مشتری را تصویر برند معرفی کردند.

یک تصویر ذهنی کارآمد برای کالا سه کار را انجام می­دهد. اول، پیامی منتقل می­کند که ماهیت و فایده کالا را می­رساند. دوم تصویر ذهنی این پیام را به گونه­ای شاخص و نمایان انتقال می­دهد که با پیام­های مشابهی که توسط رقبا فرستاده می­شوند، مخلوط نگردد و سوم، تصویر ذهنی ارائه دهنده نیروی عاطفی و احساسی است که قلب و ذهن خریداران را تحت تأثیر قرار می­دهد.

تصور از برند، مفهومی است که براساس اصول عاطفی و منطقی (عقلانی) در ذهن مشتریان ساخت یافته است. تصویر برند، ادراک برند توسط مصرف کنندگان است. هدف شرکت­ها این است که مصرف کنندگان تداعی­های مطلوب و قوی از محصولات و خدمات آن ها در ذهن داشته باشند. گروه ترویج و بسته بندی در گزارشی برای سازمان توسعه تجارت، تصویر برند را مجموعه ادراکاتی که در ذهن مصرف کننده وجود دارد، تعریف می­کند. همچنین در این گزارش آمده اس، تصویر مثبت برند، ریسک ادراک شده مصرف کننده در مورد برند را کاهش و سطح رضایت و وفاداری مصرف کننده را افزایش می­دهد. همچنین برندی که تصویر مناسبی در ذهن مصرف کننده دارد، فرایند جایگاه­سازی را ساده ­تر می­کند. زیرا برندی که تصویر قوی و مثبت دارد، راحت­تر در ذهن مشتری نقش می­بندد .

چانگ و تو در سال ۲۰۱۱ تعریفی تصویر شرکتی را به عنوان استنباط پیشرفته از روابط متقابل از میان جامعه، افراد، مؤسسه­ها و مصرف کننده و که با نگرانی­های محیطی مرتبط می­باشد، آنها از شرکت­های تصویر سبز لذت می­برند. زمانی که تولیدات سبز و معتبر و پایدار در رویارویی با نیازهای سبز مصرف کنندگان را مورد بررسی قرار دادند. و عملکرد عالی با احترام به مدیریت محیطی و نوآوری سبز که مشابه بازاریابی چن در سال ۲۰۱۰ می­باشد. براساس تحقیق وی تصویر سبز نشان دانش حرف­های در اعتبار محیطی می­باشد.

هارتمن و همکاران (۲۰۰۵) استدلال می‌کنند که تصویر کلی از برند، یک عملکرد مثبت از نگرش نسبت به رفتارهای سبز است و به شدت بر بسیاری از نیات رفتاری، از جمله قصد خرید و تمایل به پرداخت یک قیمت ویژه تاثیر می‌گذارد. علیرغم این که تصویر برند به عنوان تعیین‌کننده اصلی وفاداری برند مشتری بررسی شده‌است و این که تحقیقات قبلی درباره برندینگ سبز که بر روی اعتماد، رضایت و وفاداری برند تمرکز دارد ، تحقیقات درباره رابطه بین تصویر سبز و وفاداری برند محدود است.

چن (۲۰۱۰) سازه جدید تصویر برند سبز را در زمینه تصویر برند با توجه به تعاریف ارائه شده، پیشنهاد و این گونه آن را تعریف کرد: «دسته ای از تصورات برند در ذهن مصرف کننده مرتبط با نگرانی­ها و مشارکت­های زیست محیطی ».

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top