شما اینجا هستید
خانه > برند > اهمیت وفاداری مشتری

اهمیت وفاداری مشتری

امروزه با وجود رقابت شدید، شرکای رقیب با ارائه خدمتشان به یکدیگر شبیه شده اند و سازمان با ارائه خدمتی بدیع به دشواری می تواند مشتری را شگفت زده کند. از همین روی، تعامل با مشتریان، به وفاداری آنان منجر شده و این مسئله برای ادامه راه یک سازمان و شرکت خدماتی، امری ضروری است و از اهمیت بالایی برخوردار است. بر اساس نیاز مشتریان، مبنایی تعیین می شود که عبارتند از تعهد عمیق نسبت به خرید مجدد یا مشتری شدن برای کالا یا خدمت ترجیحی برای آینده. دانش مشتری، مهم ترین سرمایه­ی یک شرکت به حساب می­آید. آگاهی از اینکه مشتری به چه چیزی در محصول یا خدمات یک شرکت بیشتر ارزش می دهد، کمک می کند تا شرکتها، کاربرد منابع را براساس نیازها و خواسته های مشتری، بهینه سازند. بنابراین شرکت های خدماتی با سرمایه گذاری در زمینه ایجاد و حفظ وفاداری در مشتری در مسیری سودمند و اثر بخش قدم نهاده است. از طریق افزایش در آمد، کاهش هزینه به دست آوردن مشتریان جدید و کاهش حساسیت مشتری به قیمت محصول و کاهش هزینه های آشنا کردن مشتری با روش های انجام کار در شرکت وفاداری حاصل می شود که با افزایش سودآوری همراه است.

در دهه های اخیر با وجود بازاری با رقابت شدید و رشد کم در میزان تقاضای اولیه بخش خدمات مالی دستخوش تغییر شده است. چنین بازاری کاهش رویدادهای مربوط به ارتباطات تعهد آور بین مشتری و شرکت ها را به همراه دارد. اینجاست که شرکت، برای به دست آوردن و حفظ و ایجاد وفاداری در مشتریان خود در حال طراحی استراتژی مربوط می باشند. همچنین کسب مشتریان جدید مستلزم هزینه های بالایی است. پس فقط کسب مشتریان جدید از طریق به کارگیری مشتری وفادار سودآور خواهد شد. اکثر شرکت ها در جهت افزایش وفاداری مشتریان به معرفی خدمات مبتکرانه ای پرداخته اند. بنابراین دیدگاه ماندگار برای شرکت ها عبارت است از: تمرکز بر عوامل تعیین کننده وفاداری مشتری و کیفیت خدمات و رضایتمندی می باشد. به تعریف وفاداری مشتری پرداختند که این گونه می باشد: وفاداری مشتری، پاسخ رفتاری همراه با تعصب یا ملاقات مجردی از طریق برخی واحد های تصمیم گیری نسبت به یک شرکت، خارج از فضای سایر شرکت ها که در یک دوره زمانی ابراز می شود و همچنین تابع فرآیند های روانشناسی بوده که به تعهدات نسبت به مارک تجاری منجر می شود.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top