شما اینجا هستید
خانه > مدیریت بازار > بازاریابی > اهمیت بازاریابی سبز

اهمیت بازاریابی سبز

علت اهمیت بازاریابی سبز ساده است و به تعریف اقتصاد برمی­گردد. اقتصاد مطالعه این امر است که چطور مردم از منابع محدود خود استفاده کنند تا خواسته های نامحدود خود را برآورده سازند. شرکت­ها همانطور که  با منابع طبیعی محدود مواجه هستند بایستی روش­های جدید یا آلترناتیوی را ایجاد نمایند تا این نیازهای نامحدود را برآورده سازند. نهایتا اینکه بازاریابی سبز به دنبال این است که چگونه فعالیت­های بازاریابی از این منابع محدود استفاده می­کنند تا نیازهای نامحدود مشتریان (اشخاص یا صنعت) را براورده سازند، علاوه براینکه اهداف سازمان­های فروشنده را نیز برآورده سازند.

پنج دلیل احتمالی وجود دارد که ممکن است سبب بهره ­بری شرکت‌ها از بازاریابی سبز باشد:

  1. برای دستیابی به اهداف، فرصت­های محیطی را سازمان بازاریابی درک و استفاده می‌کند.

  2. سازمان‌ها به این که تعهد اخلاقی بیشتری در قبال مسولیت­های اجتماعی دارند باور دارند.

  3. نهادهای­های دولتی شرکت‌های ­خصوصی را وادار می‌کنند تا مسئولیت پذیرتر باشند.

  4. عملکرد رقبا در بازار باعث تغییر در فعالیت‌های بازاریابی محیطی سازمان­ها از طریق فشار می­شوند.

  5. هزینه‌های مربوط به کاهش استفاده از مواد یا دفع زباله، شرکت‌ها را وادار به تغییر در رفتارشان می­نمایند.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top