شما اینجا هستید
خانه > مدیریت بازار > اخلاق > اهمیت اخلاقیات در ارائه خدمات

اهمیت اخلاقیات در ارائه خدمات

رعایت اخلاقیات در مجموعه هایی که ذاتا خدماتی هستند، بسیار با اهمیت است؛ به طوری که وجود اخلاقیات باعث بالا رفتن کیفیت خدمات و در نتیجه افزایش تبلیغات شفاهی مثبت توسط مشتریان خواهد شد. از آنجا که کیفیت ماحصل تلاش انسانهایی است که به عنوان با ارزشترین سرمایه های هر سازمانی محسوب می شوند، لذا پرداختن به مسائل اخلاقی انسان ها، که از مهمترین سرمایه های هر سازمان محسوب می شوند و در واقع از مجمـوع رفتـار ایشـان رفتار کل سازمان پدید می آید، ضرورتی انکارناپذیر است.

توانایی فروشنده و رعایت اخلاقیات در هنگام ارائه خدمات و ارتباط با مشتری، بر وفاداری و وابستگی مشتری به سازمان خدماتی (که فروشنده جزئی از آن است)، به وسیله رفتارش به هنگام خدمات مالی، تاثیر دارد. ازآنجایی که فروشندگان در محیط یا اوضاعی کار می کنند که نسبتاً شرایط عدم نظارت بر آن حاکم است، ممکن است در این شرایط، کدهای اخلاقی سازمان را نادیده بگیرند. اخلاقیات به عنوان شاخه­ای از فلسفه اخلاقی است که با قضاوتها، استانداردها و قوانین رفتاری اخلاقی سروکار داشته و متشکل از کدهای اخلاقی رفتار حاکم بر افراد و جوامع در تشخیص خوب یا بد است. رفتار فروش اخلاقی فروشنده، رفتاری است که موجب بهبود رفاه مشتری می گردد. فروشندگانی که بر مبنای اخلاقیات رفتار مینمایند، در ارتباطات خود صادق بوده و فقط محصولات یا خدماتی را که معتقدند مشتری را منتفع میسازد، به فروش می رسانند، وعده هایی می دهند که بتوانند جامه عمل بپوشانند و اطلاعات مشتری را به صورت محرمانه نگه می دارند.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top