شما اینجا هستید
خانه > برند > آگاهی از برند > اهمیت آگاهی از برند

اهمیت آگاهی از برند

آگاهی برند به سه دلیل نقش بسیار مهمی در فرآیند تصمیم گیری مصرف کنندگان ایفا می‌کند؛
– مهم است که مصرف کنندگان زمانی درباره برند فکر می کنند که آنها در باره گروه محصول فکر می‌کنند.
– افزایش آگاهی از برند موجب اینکه برند به عنوان عنصری جدی شرکت می شود.
-آگاهی برند می‌تواند بر روی تصمیم گیری درباره برند تاثیر بگذارد، حتی اگر الزاماً برند دیگری وجود نداشته باشد.
به عنوان مثال مصرف کنندگان برای اخذ تصمیمات منطقی تنها کالاهای آشنا و شناخته شده را خریداری میکند. در فرآیند تصمیم‌گیری با درگیری ذهنی پایین حداقل میزان آگاهی از برند مناسب برای انتخاب کالا می‌باشد. مدل احتمالی تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که مصرف کنندگان تصمیمات را بر اساس ملاحظات آگاهی از برند که ممکن است با درگیری ذهنی پایین باشد، اتخاذ شود، که در یک حالت نتیجه نبود انگیزه مصرف کنندگان (مصرف کنندگان اهمیتی به کالا و خدمات نمی‌دهند) یا نبود توانایی مصرف کنندگان (مصرف کنند گان نمی دانند چه چیزی از برند می‌خواهند) باشد.
– آگاهی از برند بر روی فرایند تصمیم گیری به وسیله تاثیرگذاری شکل گیری و قدرت برند در تصویر سازی برند اثر می‌گذارد. یک شرط لازم برای ایجاد تصویر سازی برند این است که یک گره برند در ذهن ایجاد گردد و وجود گره برند می‌تواند انواع اطلاعات زنجیره ای از اطلاعات در ذهن شکل گیرد.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top