شما اینجا هستید
خانه > برند > آگاهی از برند > انواع آگاهی از برند

انواع آگاهی از برند

به طور کلی آگاهی از برند خود مشتمل بر دو مفهوم: تشخیص برند و فراخوانی ذهنی برند می باشد.

  • تشخیص برند: زمانی اتفاق می افتد که توانایی مصرف کنندگان برای تاثیر نشانه های اولیه هنگامی که با آن برند برخورد می کند. به عبارت دیگر، هنگامی که مصرف کننده به فروشگاه مراجعه می‌کند، توانایی او در شناختن برندی که قبلا دیده است، تشخیص برند نامیده می‌شود. دیدن، شنیدن، فکر کردن در رابطه با یک برند و همچنین تجربه کردن برند علامت، لوگو، کاراکتر،  بسته بندی و شعار تبلیغاتی، قابلیت تشخیص داده شدن برند را بالا می برد.
  • یادآوری برند(فراخوانی ذهنی برند): به توانایی مصرف‌کننده در بازاریابی برند که با توجه به دسته بندی محصولات انجام می‌شود، اطلاق می گردد. برای “فراخوانی ذهنی برند” باید ارتباط هایی در ذهن مصرف‌کننده بین برند و گروه‌های محصولی به وجود آید. آهنگ و شعار برند به صورت خلاقانه ای این ارتباط ها را ایجاد می‌کند. دیگر عناصر برند همچون لوگو، نماد و بسته‌بندی نیز کمک دهنده هستند. نحوه تبلیغات و ارتباطی که در آن، بین برند و دسته ی محصول برقرار می شود نیز در ایجاد ارتباط های ذهنی تاثیردارد.

برندهای تجاری با قدرت ارزشی که در بازار دارند، دچار تغییر می شوند. در یک طرف برندهای تجاری ای وجود دارند که برای مصرف کنندگان معروف نیستند. در سوی دیگر، برندهای تجاری ای وجود دارند که میزان بالایی از آگاهی از برند تجاری را به همراه دارند.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top