شما اینجا هستید
خانه > برند > استفاده از رسانه های اجتماعی

استفاده از رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی به عنوان یک پدیده نوظهور در حوزه های گوناگون مورد توجه قرار گرفته است. به طوری که تقریبا همه جا کاربرد این رسانه‌ها مشهود است. از همین رو؛ ترویج استفاده از رسانه های اجتماعی توسط مشتریان و افزایش این امر سبب شده تا این رسانه‌ها به ابزاری استثنایی برای ارتباط میان شرکت و مصرف‌کنندگان تبدیل شوند، و از سوی دیگر منتج به رونق بازار یابی می گردد. به گفته بهاتونت (۲۰۱۲)، رسانه اجتماعی استفاده از فناوری سیار و مبتنی بر وب به منظور تغییر ارتباطات به گفتگوهای تعاملی است. وجود رسانه‌های اجتماعی در شرکت و استفاده از آن به معنای اعتماد شرکت به ابزار فناوری اطلاعات برای اهداف کسب و کار می باشد. و یکی از داغ‌ترین موضوعات حوزه بازاریابی استفاده از رسانه های اجتماعی به عنوان استراتژی ارتباطی در کسب و کارها می باشد. همچنین استفاده از رسانه های اجتماعی به بخش جدایی ناپذیر زندگی افراد تبدیل شده است. یکی از دلایل محبوبیت سریع رسانه های اجتماعی میان شرکت ها، انتشار ویروس گونه اطلاعات از طریق اینترنت است.
رسانه های اجتماعی به عنوان یک فناوری ارتباطی جدید، ابزارها و استراتژی‌های برقراری ارتباط با مشتریان را به صورت قابل ملاحظه‌ای دستخوش تغییر کرده است. به همین منظور رسانه های اجتماعی در جهت تعاملات اجتماعی، مجموعه از ابزار های آنلاین را در اختیار اختیار می‌گیرد. بنابر آنچه گفته شد؛ می‌توان رسانه اجتماعی را بدین گونه تعریف نمود: مکانی مجازی و بر پایه اینترنت که به کاربران خود اجازه می دهد؛ متن، صدا، تصویر، فیلم و… را به اشتراک گذاری کنند. رسانه های اجتماعی برنامه ای کاربردی است که سرویس هایی را برای همکاری آنلاین کاربران فراهم می کند. تنوع وسیع ابزارهای رسانه های اجتماعی، شرکت ها را قادر می سازند تا با دامنه وسیعی از مشتریان بالقوه و موجود خود، ارتباط برقرار کنندشرکت ها بدین دلیل نیازمندی برقراری ارتباط با مشتریان هستند تا بتوانند به خوبی محصول خود را برای آن ها بفرستند، از ایده های آن ها استفاده کنند، از آن ها یاد بگیرند و نیازهای اجتماعی را تحقق بخشند. رسانه اجتماعی نه تنها برای شرکتهای بزرگ چندملیتی، بلکه برای شرکتهای کوچک و متوسط و سازمانهای غیرانتفاعی و دولتی نیز قابل استفاده است.

صفا تقی پور
از زمانی که بخاطر دارم، به برند و تبلیغات علاقه داشتم، طی این سال ها مطالعات زیادی انجام دادم و هر چی بیشتر مطالعه کردم، متوجه شدم کمتر میدونم، چون علم برندینگ بسیار گسترده و بروزه و مدام لازمه تا خودتو بروز کنی. اینجا محل اشتراک گذاری دانش برند، اگه به برندسازی علاقه دارین همراه من باشین. پس؛ برند تو بساز و‌خوب #تبلیغ کن‌ تا بتونی محصول تو در فضای آنلاین#مانا‌ و #پایا کنی.
http://brandironi.ir

دیدگاهتان را بنویسید

Top